Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αθήνα, 13 Αυγούστου 2012                                           Αριθμ. Πρωτ.: 1011
                                                                                      

                                                                                        Προς:
                                                                                       Συλλόγους-Μέλη
                                                                                       της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με αφορμή το με αριθμ. πρωτ.: ΔΙΠΠ/Φ.2.9/35/οικ.18195/3-8-2012 έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που ζητά εκ νέου στοιχεία και από τους Ο.Τ.Α. για τις αποχωρήσεις του τακτικού προσωπικού για τα έτη 2012-2016 προκειμένου να επαναφερθεί το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας, η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. θεωρεί απαράδεκτη και προκλητική την επαναενεργοποίηση ενός μέτρου που αποτελεί εκτός των άλλων πλήρη παραβίαση του Συντάγματος και οδηγεί μαθηματικά σε απολύσεις χιλιάδες Δημοσίους Υπαλλήλους.
Με την επαναφορά του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας σε συνδυασμό με τις νέες περικοπές στους πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (30% στους Κ.Α.Π.) και την απαγόρευση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού είναι ξεκάθαρο ότι οι Ο.Τ.Α. οδηγούνται σε οικονομική κατάρρευση, διάλυση όλων των υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα και την εκχώρησή τους σε ιδιώτες (καθαριότητα, πράσινο, Κοινωνικές Δομές κ.λπ.)

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

Νέες αλλαγές στην Ανώτατη εκπαίδευση της χώρας

Σειρά δημοσιευμάτων στον τύπο αναφέρονται στη νέα νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία σχεδιάζεται με στόχο, αφενός να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα αλληλεπικαλυπτόμενων επιστημονικών αντικειμένων, και αφετέρου να υποστηριχθεί η προσπάθεια περικοπής δημοσίων δαπανών για την εξεύρεση 11,5 δισ. ευρώ.

Τα δημοσιεύματα αυτά επικαλούνται τη θεμελίωση αυτής της νομοθετικής παρέμβασης σε εκθέσεις και διαπιστώσεις διεθνών και εθνικών οργανισμών, όπως είναι ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, (ΟΟΣΑ) και η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, (ΑΔΙΠ).

Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, παρατίθεται στο σημείο αυτό το πλήρες κείμενο της Έκθεσης της ΑΔΙΠ για τα έτη 2010 – 2011.



Λήψη αρχείου PDF.

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Δικαστική απόφαση-βόμβα: Αντισυνταγματική η μνημονιακή μείωση μισθών στο δημόσιο!

Αντισυνταγματικοί και αντίθετοι στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) αλλά και στις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας κρίθηκαν οι δύο Μνημονιακοί νόμοι 3833/2010 και 3845/2010, που επέβαλαν μείωση των αποδοχών και των επιδομάτων των εργαζομένων στο Δημόσιο και εξαθλίωσαν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στο δημόσιο, έστειλαν στην ανεργία λόγω πτώσης της κατανάλωσης επιπλέον δεκάδες χιλιάδες ιδιωτικούς υπαλλήλους κια συνεβαλαν τα μέγιστα στην ύφεση

Πρόκειται για την πρώτη απόφαση των πολιτικών δικαστηρίων που έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας το οποίο έκρινε ότι οι μνημονιακοί περιορισμοί στις αποδοχές, τα δώρα κ.λπ. των εργαζομένων είναι συμβατοί με τις επιταγές του Συντάγματος και την ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία.

Ειδικότερα, η απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών αναφέρει ότι τόσο ο νόμος 3833/2010, που αφορά τα επείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της δημοσιονομικής κρίσης, όσο και ο νόμος 3845/2012 για τα μέτρα εφαρμογής του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη μέλη της ευρωζώνης και το Διεθνές Νομισματικό ταμείο ΔΝΤ είναι αντίθετοι στα άρθρα 4, 22, 23, 25, 28 και 106 του Συντάγματος, στο άρθρο 11 της ΕΣΔΑ και στις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας 151/1978 και 14/1981.

Στη δικαστική αυτή απόφαση επισημαίνεται ότι τα μέτρα που επιβλήθηκαν σε βάρος των εργαζομένων πραγματοποιούν ανεπίτρεπτη επέμβαση στη συλλογική αυτονομία με αποτέλεσμα να καταλύουν τα άρθρα 22 και 23 του Συντάγματος, ενώ δεν συνοδεύονται από αντισταθμιστικά μέτρα, όπως είναι η μείωση των τιμών και των φόρων. Αντίθετα, μάλιστα, προσθέτει η απόφαση, επιβλήθηκαν φοροεισπρακτικού χαρακτήρα μέτρα.

Σημειώνεται ακόμη ότι παραβιάζεται και το άρθρο 4 του Συντάγματος (περί ισότητας), καθώς έγινε μείωση ίδιου ύψους στις αποδοχές τόσο των υψηλόμισθών όσο και των χαμηλόμισθων.

Η επίμαχη απόφαση δημοσιεύθηκε στο νομικό περιοδικό «Επιθεώρησης Εργατικού Δικαίου» (τεύχος 10/2012) και είναι του Ειρηνοδικείου Αθηνών (599/2012) με ειρηνοδίκη τη Σταυρούλα Κουτρουβίδα. Στη Δικαιοσύνη είχαν προσφύγει οι εργαζόμενοι στην Ανώνυμη Εταιρεία ΣΤΑΣΥ (πρώην ΑΜΕΛ Α.Ε.), η οποία είναι θυγατρική της «Αττικόν Μετρό Α.Ε.» και ανήκει στο δημόσιο τομέα.

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012

Επιμορφωτικό σεμινάριο στο Δήμο Χαλκιδέων με θέμα «Ασφαλή χρήση μηχ/των δασοκομίας και κηπουικής


Το Γραφείο Υγιεινής και Ασφάλειας και η Διεύθυνση Γεωπονικών Υπηρεσιών του Δήμου Χαλκιδέων σε συνεργασία με τον Όμιλο  STIHL & VIKING διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Ασφαλή χρήση μηχανημάτων δασοκομίας και κηπουρικής».
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Τέταρτη 27 Ιουνίου  2012  σε υπαίθριο χώρο στο κρηπίδωμα (κόκκινο σπίτι)  και ώρα 11:00 πμ και θα απευθύνεται στους εργαζόμενους της Γεωπονικής υπηρεσίας του Δήμου Χαλκιδέων  και όσους  άλλους εργαζόμενους του Δήμου χειρίζονται  μηχανήματα δασοκομίας και κηπουρικής.
 Το σεμινάριο θα περιλαμβάνει τα εξής θέματα:
·       Χρήση μηχανημάτων (κίνδυνοι και μέτρα ασφαλείας)
·       Γενικές αρχές ασφαλούς συντήρησης και επισκευής μηχανημάτων
 ·      Ορθή χρήση εξοπλισμού Μέσων Ατομικής Προστασίας

Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών, διευκολύνσεις υπαλλήλων για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος ενόψει των εκλογών στις 17 Ιούνη


Εγκύκλιος του ΥΠ.ΕΣ.
Απαγορεύεται από την ημέρα της προκήρυξης των εκλογών (δηλαδή από την 19η Μαΐου 2012) μέχρι την 17η Ιουνίου 2012 η χορήγηση κάθε κανονικής άδειας απουσίας σε τακτικούς δημοσίους υπαλλήλους, στρατιωτικούς γενικά και τακτικούς υπαλλήλους των ΟΤΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 106 της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών (Π.Δ. 26/2012 ΦΕΚ 57Α΄) και σχετικής κατεπείγουσας-εκλογικής εγκυκλίου του υπουργού Εσωτερικών Αντώνη Μανιτάκη.
Ολόκληρη η εγκύκλιος:  ΕΔΩ

Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

ΕΟΠΥΥ στάσης πληρωμών και χρεοκωπίας

Έχουμε γράψει επανειλημμένα ότι ο ΕΟΠΥΥ βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού και ουσιαστικά έχει καταρρεύσει οικονομικά. Στην πράξη εξαιτίας της έλλειψης οικονομικών πόρων έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμών προς όλους αφού στα ταμεία τους φτάνουν απειροελάχιστα χρήματα. Βεβαίως το κεντρικό πρόβλημα είναι η έλλειψη χρηματοδότησης από την πλευρά του Υπ οικονομικών αφού τα 800 εκατ. που δίνονται σαν επιχορήγηση δεν φτάνουν ούτε για ζήτω για να καλυφθούν οι ανάγκες του οργανισμού.
Όμως όπως προκύπτει από δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος ακόμα και τα χρήματα τα οποία προσδοκούσαν να εισρεύσουν στα ταμεία του ΕΟΠΥΥ από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς δεν έφτασαν ποτέ εξαιτίας της οικονομικής αδυναμίας των ασφαλιστικών ταμείων. Στο σχετικό δημοσίευμα αναφέρεται ότι:
«Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΕΟΠΥΥ αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, λόγω της μειωμένης χρηματοδότησής του από τα Ταμεία που τον απαρτίζουν. Οι διοικήσεις των Ταμείων διέθεσαν μεγάλο μέρος της ρευστότητάς τους στο να πληρωθούν οι συντάξεις, σε βάρος της φαρμακευτικής περίθαλψης.

Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

«Ψαλίδι» στις αποδοχές χιλιάδων υπαλλήλων

Νέο «τοπίο» διαμορφώνεται στην ελληνική αγορά εργασίας, οπότε και μπαίνει τέλος στη μετενέργεια όσων συμβάσεων έχουν λήξει.
Σε όσες συμβάσεις έχει περάσει τουλάχιστον ένα τρίμηνο από τη λήξη τους, διασώζεται μόνον ο βασικός μισθός και τέσσερα επιδόματα: θέσης, παιδιών, επικινδυνότητας και εκπαίδευσης.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως οι αποδοχές χιλιάδων εργαζομένων θα υποχωρήσουν τουλάχιστον κατά 15% έως 20%, λόγω της απώλειας μιας σειράς επιδομάτων (π.χ. γάμου). Μάλιστα αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο, καθώς με επιχειρησιακές ή ατομικές συμβάσεις οι μισθοί θα μπορούν να πέσουν ακόμα και στα επίπεδα της εθνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως οι μισθοί που προβλέπονται στις κλαδικές συμβάσεις εργασίας μπορεί να υποχωρήσουν έως και 40%!

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Πειθαρχικό δίκαιο δημοσίων πολιτικών υπαλλήλων.


Εκδόθηκε εγκύκλιος, στις 3 Μαΐου 2012, με Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ. 58/341/οικ. 10874 σχετικά  ο ν.4057/2012 «Πειθαρχικό Δίκαιο Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου», που ψηφίστηκε με το νόμο 4057/2012, με τον οποίο αντικαθίσταται το κεφάλαιο ΣΤ' του Μέρους Δ' και το Μέρος Ε' του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007).
Ολόκληρη εγκύκλιος: ΕΔΩ 

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Πόση άδεια δικαιούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι για τις εκλογές

Μέχρι τρεις ημέρες άδεια δικαιούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι που ψηφίζουν σε περιφέρεια μακριά από τον τόπο διαμονής τους.

Πόση άδεια δικαιούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι για τις εκλογές
Ο αριθμός των ημερών που δικαιούται κάθε δημόσιος υπάλληλος εξαρτάται, μεταξύ άλλων, από την χιλιομετρική απόσταση που απέχει ο τόπος διαμονής με τον τόπο άσκησης του εκλογικού δικαιώματος, ενώ οι λεπτομέρειες ορίζονται σε εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Ειδικότερα, οι δημόσιοι υπάλληλοι που δεν εργάζονται μόνον σε πενθήμερα εβδομάδας εργασίας, δικαιούνται:

Ανοίγει ο δρόμος για μείωση του εφάπαξ

Τη μείωση του εφάπαξ ή την αύξηση των εισφορών καλούνται να αποφασίσουν τα Ταμεία Πρόνοιας.

Η Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων έδωσε στα Ταμεία Προνοίας που χορηγούν μεγαλύτερα εφάπαξ σε σχέση με τις καταβαλλόμενες εισφορές διορία 10 εργάσιμων ημερών, ήτοι μέχρι τις 8 Μαΐου
Ανοίγει ο δρόμος για μείωση του εφάπαξΟι διοικήσεις καλούνται να αποφασίσουν είτε τη μείωση των ποσών του εφάπαξ -30% μείωση είχε ζητήσει η τρόικα στην τελευταία της επίσκεψη- είτε την αύξηση των εισφορών, ενώ οι προσαρμογές θα πρέπει να γίνουν μέχρι τον Ιούνιο.
Με βάση τη Μελέτη της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, «φωτογραφίζεται» μείωση των εφάπαξ για έξι στα δέκα ταμεία.

Αναγνώριση χρόνου ασφάλισης στα ΒΑΕ για τις ειδικότητες και τα επαγγέλματα που εξαιρέθηκαν


Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 31 του ν.4075/2012 (ΦΕΚ, 89 Α').
Με το άρθρο 31 του ν.4075/2012 {«Θέματα Κανονισμού Ασφαλίσεως ΙΚΑ - ΕΤΑΜ , Ασφαλιστικών Φορέων, προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2010/18/ΕΕ και λοιπές διατάξεις) αντικαθίστανται από τότε που ίσχυσαν, το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 17 του ν.3863/2010 και καθορίζεται ο τρόπος της αναγνώρισης χρόνου πραγματικής απασχόλησης σε εργασίες ή επαγγέλματα που εξαιρούνται από το νέο Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων(ΦΕΚ 2778Β/2-12-2011).
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 31 του ν.4075/2012 παρέχεται η δυνατότητα συνέχισης της ασφάλισης στο καθεστώς ασφάλισης των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων των εργαζομένων σε χώρους , ειδικότητες και εργασίες που εξαιρέθηκαν από 1-1-2012 από το νέο Πίνακα Βαρέων.
Ολόκληρη η εγκύκλιος: ΕΔΩ 

Επιδότηση της πρακτικής άσκησης μαθητών για εργασία στο δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.

 
ΚΥΑ 2.10038/οικ. 3.952/18.04.2012 (ΦΕΚ 1336/24.04.2012 τεύχος Β’)
Επιδότηση της πρακτικής άσκησης μαθητών των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ του Ν.3475/2006, που θα απασχοληθούν στο Δημόσιο, σε φορείς του Δημοσίου Τομέα, σε Ο.Τ.Α, σε επιχειρήσεις Ο.Τ.Α., σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις, σε συνεταιρισμούς, σε σωματεία κ.τ.λ. για το έτος 2012 (από 01.01.2012 μέχρι 31.12.2012).

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Οδηγίες Ρέππα προς τους δημοσίους υπάλληλους


Επιμελημένος και ευπρεπής. Ευγενής και άξιος εμπιστοσύνης. Να μην καπνίζει, να μην μπαίνει στο… Facebook από τον υπολογιστή του εν ώρα εργασίας, να τηρεί το ωράριό του και να μην… γκρινιάζει, αν τυχόν προκύψει καμιά υπερωρία.
Φωτογραφία για Οδηγίες Ρέππα προς τους δημοσίους υπάλληλους
Όλα αυτά -και ακόμα περισσότερα- είναι τα προσόντα που καλείται να έχει, πλέον, κάθε δημόσιος υπάλληλος σε αυτήν τη χώρα, βάσει τουοδηγού ορθής διοικητικής συμπεριφοράς και τον οδηγό με τα δικαιώματα πολιτών και επιχειρήσεων στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες, παρουσίασε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας.
Ο οδηγός ορθής διοικητικής συμπεριφοράς συντάχθηκε σε συνεργασία με τον Συνήγορο του Πολίτη. Συνιστά κείμενο αρχών που απευθύνεται σε δημόσιους υπαλλήλους και αφορά τις σχέσεις τους με τους πολίτες. Ουσιαστικά, όπως σημείωσε ο κ. Ρέππας, «τυποποιεί το σύγχρονο επαγγελματικό προφίλ των δημόσιων λειτουργών» και «θέτει τις προδιαγραφές πρότυπης συμπεριφοράς».

Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Πώς θα αξιολογούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι με το νέο σύστημα


Μπορεί να πιστέψει κανείς ότι θα γίνει αξιολόγηση ή πολύ περισσότερο αξιοκρατική αξιολόγηση των υπαλλήλων και των δημοσίων υπηρεσιών; Κανένας! Όλα αυτά γίνονται για να σερβήρουν τις απολύσεις προσωπικού στην κοινωνία. Όταν η κυβέρνηση προγραμματίζει 15.000 απολύσεις για το 2012 και 150.000 μέχρι το 2015, τότε είναι φανερό ότι μετονομάζονται οι απολύσεις αξιολόγηση.
Πώς μπορεί να αξιολογηθεί μια δημόσια υπηρεσία, όταν με την απαγόρευση των προσλήψεων, οι δημόσιες υπηρεσίες υπολειτουργούν; Στα Υπουργεία έχουν εγκατασταθεί οι επίτροποι της τρόικας και των τοκογλύφων! Αυτοί ενδιαφέρονται για το συμφέρον και την καλή εξυπηρέτηση του λαού: Μήπως μας δουλεύουν;

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Εκλογική αποζημίωση στους εργαζόμενους στους δήμους


Πήρε πίσω την εξαίρεση το υπουργείο μετά τις απειλές για αποχή
Έκανε πίσω το υπουργείο Εσωτερικών για την εκλογική αποζημίωση στους εργαζόμενους στους οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' βαθμού, μετά τις απειλές της ΠΟΕ – ΟΤΑ για αποχή από κάθε εκλογική διαδικασία.
Η Ομοσπονδία δήλωνε έτοιμη να... τινάξει στον αέρα τις επερχόμενες εκλογές, μέσω εξωδίκου που είχε στείλει προς τις ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών, αν δεν υπάρξει μέριμνα για την καταβολή του επιδόματος εκλογικής αποζημίωσης και στους εργαζόμενους στους ΟΤΑ α' βαθμού, οι οποίοι είχαν εξαιρεθεί.

Πώς αναγνωρίζεται ως συντάξιμος χρόνος στο δημόσιο η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα

  
Γενικά
-Συντάξιμος μισθός είναι το ποσοστό του μηνιαίου μισθού του Μ.Κ. που μισθοδοτούνταν ο υπάλληλος κατά την έξοδό του από την υπηρεσία με βάση τον οποίο υπολογίζεται η σύνταξη.
-"Παλιός" ασφαλισμένος είναι εκείνος ο οποίος ασφαλίστηκε για πρώτη φορά σε ασφαλιστικό οργανισμό κύριας ασφάλισης μέχρι και την 31-12-1992.
-"Νέος" ασφαλισμένος είναι εκείνος που ασφαλίστηκε για πρώτη φορά μετά την 1-1-1993.
 Από 1-1-2011 οι διοριζόμενοι στο δημόσιο ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Ενημέρωση σχετικά με ασφαλιστικά ζητήματα των Mηχανικών

Οι μέχρι 31/12/1992 ασφαλισμένοι (παλαιοί ασφαλισμένοι), οι οποίοι την 01/01/2007 είχαν ηλικία άνω των πενήντα πέντε ετών και είχαν υπαχθεί υποχρεωτικά στον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης (αρ.13 Ν.3518/06), διαγράφονται από τον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης του ΕΤΑΑ/ΤΕΑΜΕΔΕ αναδρομικά από 01/01/2007, τα δε ποσά των ασφαλιστικών εισφορών που τους παρακρατήθηκαν επιστρέφονται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα , μετά από υποβολή σχετικής αίτησης (άρθρ.59Ν3996/11).
Οι μέχρι 31/12/1992 ασφαλισμένοι (παλαιοί ασφαλισμένοι), οι οποίοι την 01/01/2007 είχαν ηλικία άνω των πενήντα και έως πενήντα πέντε ετών  και είχαν υπαχθεί υποχρεωτικά στον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης ( αρ.13 Ν.3518/06), ασφαλίζονται πλέον προαιρετικά (αρ.59Ν.3996/11), και δικαιούνται να ζητήσουν την διαγραφή τους αναδρομικά από 01/01/2007 και επιστροφή των ασφαλιστικών εισφορών που τους παρακρατήθηκαν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα  μετά από υποβολή σχετικής αίτησης.

Για πλήρη ενημέρωση:

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Η πρόθεση της κυβέρνησης για μείωση των δόσεων των στεγαστικών δανείων των δημοσίων υπαλλήλων είναι επικοινωνιακή φούσκα

  
Οι δηλώσεις του υπουργού οικονομικών για τα στεγαστικά δάνεια αποτελούν ουσιαστικά επικοινωνιακή φούσκα και έχουν σα στόχο τον αποπροσανατολισμό των εργαζομένων και της κοινωνίας.
Οι ρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν και πολλές από αυτές μάλιστα έχουν προωθηθεί από το ταμείο παρακαταθηκών και δανείων για τα δάνεια των δημοσίων υπαλλήλων, όχι μόνο δεν αποτελούν ανακούφιση αλλά οδηγούν σε συνολική επιβάρυνση των δανειούχων.

"Στο κόκκινο" οι δήμοι

 
  
Συναγερμό για την επιβίωση των δήμων της χώρας έχει προκαλέσει η νέα μείωση κατά 15% της τακτικής επιχορήγησης των ΟΤΑ και η ματαίωση, κατά τα φαινόμενα, της δέσμευσης της κυβέρνησης για απόδοση των 450 εκατ. ευρώ που εκ παραδρομής, όπως είχε υποστηριχθεί, δεν είχαν αποτυπωθεί στον προϋπολογισμό του 2012. Συνάντηση με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών ζητεί η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, ενώ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.
Συνάντηση με τον πρωθυπουργό και τον υπ. Οικονομικών ζητά η ΚΕΔΕ

Πρωτοδικείο Αθηνών: Υπέρ συμβασιούχου παρά τη Συνταγματική απαγόρευση

Η συνταγματική απαγόρευση μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου σε αορίστου χρόνου (άρθρο 103 Συντάγματος) δεν εμποδίζει τα δικαστήρια να κάνουν τον ορθό χαρακτηρισμό των συμβάσεων εργασίας.
Αυτό αποφάνθηκε το Πρωτοδικείο Αθηνών με την υπ' αριθμ. 233/2012 απόφασή του και δικαίωσε συμβασιούχο εργαζόμενη στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
Ειδικότερα, η συμβασιούχος υπέγραφε από το 2008 έως το 2011 διαδοχικές συμβάσεις μίσθωσης έργου, παρά το γεγονός -όπως υποστηρίζει- ότι κάλυπτε πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Γραμματείας. Με την απόλυση της (μη ανανέωση σύμβασης) προσέφυγε στη Δικαιοσύνη.

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

100.000 αποχωρήσεις δημοσίων υπαλλήλων το 2012!


state_07-03-2012
Την έξοδο στο μισό διοικητικό και τεχνικό προσωπικό που υπηρετεί σήμερα στις δημόσιες υπηρεσίες δείχνουν οι Γάλλοι εμπειρογνώμονες, στους οποίους έχει ανατεθεί ο σχεδιασμός των νέων δομών της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Τα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας που έχει αναλάβει την παροχή τεχνικής βοήθειας στην Ελλάδα για την εκ βάθρων αναδιάρθρωση του κράτους, ζητούν επίμονα τον περιορισμό των θέσεων που δεν συνεπάγονται την άσκηση δημόσιας εξουσίας.
Τα στελέχη της εντόπισαν υπερπληθώρα υπαλλήλων σε υπηρεσιακές ομάδες που έχουν σχέση με τις υποστηρικτικές δράσεις π.χ. όπως μισθοδοσία, ηλεκτρονική επεξεργασία στοιχείων, κλητήρες, υπάλληλοι οργάνωσης και προμηθειών, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, καθαριστές, μάγειροι, επιμελητές κ.λπ.

Διευκρινιστική εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών για τις μειώσεις μισθών στο δημόσιο, κατάταξη στα μισθολογικά κλιμάκια και τρόπος παρακράτησης των αναδρομικών

salaries_11-03-2012
Η νέα εγκύκλιος προβλέπει την αναγνώριση του πλεονάζοντος χρόνου στη βαθμολογική κατάταξη των υπαλλήλων. Η ρύθμιση προβλέπει ότι εάν ένας υπάλληλος ΠΕ κατατάσσεται στον βαθμό Ε στο 1ο Μισθολογικό Κλιμάκιο και έχει πλεονάζοντα χρόνο ένα έτος και 10 μήνες, τότε σε δύο μήνες που συμπληρώνεται η διετία θα μπορεί να λάβει το 2ο μισθολογικό κλιμάκιο και την προβλεπόμενη αύξηση στον βασικό μισθό.
 Σε διάστημα τριών ετών και όχι δύο, όπως προβλέπονταν, θα ολοκληρωθεί η μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων που προκύπτει από το ενιαίο μισθολόγιο όταν αυτή υπερβαίνει το 25% των προηγούμενων αποδοχών του.

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

"Ναι" της Βουλής στο νέο Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων

Τις αλλαγές αλλά και τις νέες ρυθμίσεις που εισάγονται στο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων παρουσίασε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου. To σχέδιο νόμου υπερψηφίστηκε επί της αρχής, με τη στήριξη ΠΑΣΟΚ ΝΔ και ΛΑΟΣ.

Αλλαγές:

1. Σε αυτοδίκαιη αργία τίθεται πλέον ο υπάλληλος που: α) διώκεται ποινικά για αδικήματα με έντονη κοινωνική απαξία (πχ δωροδοκία, υπεξαίρεση, ασέλγεια σε βάρος ανηλίκου, ασέλγεια με κατάχρηση εξουσίας, παραπτώματα σχετικά με την παιδική πορνογραφία), β) στερήθηκε την προσωρινή του ελευθερία ύστερα από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου ή ένταλμα προσωρινής κράτησης και γ) του επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης ή της προσωρινής παύσης άνω των 6 μηνών μέχρι να τελεσιδικήσει η απόφαση (Α103 παρ. 1 ΣΝ).


2. Σε δυνητική αργία, πέραν της περίπτωσης που έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο μπορεί να επιφέρει την έκπτωση από την υπηρεσία και προκειμένου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο, τίθεται επίσης ο υπάλληλος που: α) διώκεται πειθαρχικά για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα υπό συγκεκριμένες

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Το μεγαλείο αυτών των ανθρώπων μας συγκινεί και εμπνέει

Μίκης Θεοδωράκης - Μανώλης  Γλέζος

 Τί να πει κανείς......................


  Με πατημένα τα 89  του χρόνια, με μισό πνευμόνι, με σοβαρό πρόβλημα στα πόδια κι όμως αυτός εκεί. ΄Ορθιος........μπροστά στον Άγνωστο Στρατιώτη

Την στιγμή αυτή τα ΜΑΤ ρίχνουν πάρα πολλά χημικά πάνω του. Η ομάδα περιφρούρησης του ζητάει να φύγει για να μην κινδυνέψει κι εκείνος σπρώχνει τους ανθρώπους του και τους λέει "θέλω να πάω στην Βουλή... αφήστε με... ας έρθουν να με χτυπήσουν...........  την στιγμή που έφθαναν με τον Μανώλη Γλέζο στον Άγνωστο Στρατιώτη. 


Ο Μανώλης ο Γλέζος λυποθύμησε. Θέλω να πάω μέσα γιατί ετοιμάζουν το θάνατο της Ελλάδας και θέλω να τους μιλήσω. Θέλω να στείλω ένα μήνυμα αισιοδοξίας, 

θα νικήσουμε. 

Προδοσία! 

Πάω να τους το πω με χαμόγελο”. Είπε μπαίνοντας στη βουλή.

Και η φωτογραφία μιλάει από μόνη της ...... Ο ανιστόρητος ψεκάζει με χημικά έναν 90 χρον... οπου "τυγχάνει" να κατέβασε τη σημαία των ναζί απ' την Ακρόπολη για να μπορεί αυτός ο ακατονόμαστος να ζεί ελεύθερα. σήμερα, Ντροπή του......

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Στο 22% «κλειδώνει» η μείωση του κατώτατου μισθού

«Μαχαίρι» 22% έρχεται στον κατώτατο μισθό, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, έπειτα από τις ασφυκτικές πιέσεις της τρόικας για μειώσεις μισθών προκειμένου να εγκριθεί το νέο πακέτο στήριξης και το δάνειο προς την Ελλάδα.
Με τη μείωση αυτή, που αφορά σε όλους τους εργαζόμενους, ο μισθός του νεοεισερχόμενου στην αγορά εργασίας θα διαμορφωθεί σε 586,1 ευρώ, από 751,4 σήμερα, δηλαδή σε ετήσια βάση οι χαμηλόμισθοι χάνουν τρεις μισθούς, την ίδια ώρα που «διασώζεται» ο 13ος-14ος μισθός.
Οι απώλειες σε μηνιαία βάση είναι 165,3 ευρώ και σε ετήσια 2.314,3 ευρώ.
Η μείωση του κατώτατου μισθού θα οδηγήσει χαμηλότερα τα επιδόματα ανεργίας και τις συντάξεις, ενώ στερεί υπερ-πολύτιμους πόρους από τα ασφαλιστικά ταμεία, με τις απώλειεις να ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το επίδομα ανεργίας, υπενθυμίζεται ότι ανέρχεται στο 55% του κατώτερου μισθού. Μετά τη μείωση κατά 22%, το επίδομα ανεργίας θα διαμορφωθεί στα 360 ευρώ.
«Ψαλίδι» έρχεται και στα ημερομίσθια. Για έναν άγαμο χωρίς προϋπηρεσία θα μειωθεί σε 26,18 ευρώ (από 33,57 σήμερα) και για τον έγγαμο σε 28,80 από 36,92.
Για έναν έγγαμο με τρεις τριετίες, ο μισθός θα υποχωρήσει σε 808,96 ευρώ, από 1,037,13 σήμερα.
Σε ό,τι αφορά τις συντάξεις, οι χαμηλότεροι μισθοί θα οδηγήσουν σε ακόμα χαμηλότερες συντάξεις στο μέλλον.
Καθώς οι συντάξιμες αποδοχές υπολογίζονται πλέον με βάση το σύνολο του ασφαλιστικού βίου, είναι προφανές ότι με αποδοχές κάτω των 1.000 ευρώ για ένα μεγάλο μέρος του ασφαλιστικού βίου, ο εργαζόμενος αυτός θα πάρει μία πολύ χαμηλή σύνταξη.
Από το 2015 το κράτος θα εγγυάται μόνο τις συντάξιμες αποδοχές έως 15 ημερομίσθια.
Το σύνολο αυτών των βιαίων αλλαγών είναι δεδομένο ότι θα οδηγήσει σύντομα σε νέες αυστηρότερες ρυθμίσεις στο Ασφαλιστικό, με περαιτέρω περικοπές και πιθανώς νέες αυξήσεις στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης.
Πηγή: in.gr, 8-2-2012

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ 10/2/2012


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚOY TOMEA ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ
 
Δ/ΝΣΗ : α) ΤΟΣΙΤΣΑ 1Β 106 82
               β) ΒΑΡΒΑΚΗ 12 114 54 ΑΘΗΝΑ
    Τηλ.& Fax : 210 5241814
   Website: http://www.pomitedy.gr

                                            


                                                                            Αθήνα: 10/2/2012
                                                                            Προς : Όλα τα μέλη μας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνάδελφοι,   Συναδέλφισσες
 

Η αντικοινωνική και αντιαναπτυξιακή μνημονιακή πολιτική της τελευταίας διετίας οδήγησε τη χώρα μας στη καταστροφή , τους εργαζόμενους στη φτώχεια και την ανεργία, διέλυσε τον κοινωνικό ιστό της και οι κόποι μιας ζωής οδηγούνται στην εξαφάνιση με την διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων.
Το ξεθεμελίωμα των Δημόσιων Υπηρεσιών , των Οργανισμών, των ΔΕΚΟ και το κλείσιμο μαγαζιών και επιχειρήσεων παράλληλα με την φορολεηλασία , φέρνει πλέον σε απόγνωση εκατομμύρια Έλληνες πολίτες.
Μέσα σε μια μέρα με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου καταργείται κάθε εργασιακό θεσμικό πλαίσιο, κοινωνικές παροχές, παροχές υγείας , οι μισθοί και οι συντάξεις πάνε να μετατραπούν σε μισθούς πείνας και οι κατακτήσεις των εργαζομένων τα τελευταία εκατό χρόνια γίνονται στάχτη.
Σε λίγο οι Έλληνες θα είμαστε το φτηνό εργατικό δυναμικό μιας χώρας που δεν θα μας ανήκει , αυτής της χώρας που την υπερασπίστηκαν με το αίμα τους γενιές Ελλήνων.
Με τα μεθοδευμένα ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες ψευτοδίλημματα πτωχεύουμε – δεν πτωχεύουμε , ευρώ ή δραχμή χάνουμε και ένα κομμάτι της εθνικής μας κυριαρχίας.
Οφείλουμε για μας και τα παιδιά μας και στη μνήμη όλων αυτών που αγωνίστηκαν για την πατρίδα μας να αγωνιστούμε για την ανατροπή αυτής της πολιτικής διεκδικώντας :

  • Καμιά απόλυση εργαζόμενου στο Δημόσιο
  • Όχι στην άρση της μονιμότητας και το ξεπούλημα των ΔΕΚΟ
  • Ανασυγκρότηση και όχι διάλυση του Δημόσιου Τομέα
  • Δημόσια παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση
  • Κατάργηση του φτωχολογίου – Νόμος 4024/11
  • Κατάργηση του μέτρου εφεδρεία – προσυνταξιοδοτικό καθεστώς
  • Όχι στη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την μετατροπή των μισθών σε μισθούς πείνας.
  • Καμία μείωση των συντάξεων κύριων και επικουρικών - ¨Όχι άλλη λεηλασία στα ταμεία των εργαζομένων
  • Όχι στο ξεπούλημα του Εθνικού πλούτου της πατρίδας μας
Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της Κυβέρνησης για κλείσιμο μέσα σε μια μέρα του ΟΕΚ και του ΟΕΕ που επί δεκαετίες παρέχουν κοινωνικό έργο με τα χρήματα των κρατήσεων των εργαζομένων.
  • Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στις τριήμερες κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ :Παρασκευή 10/2/2012 στη γενική απεργία και συγκέντρωση στο Σύνταγμα
  • Σάββατο 11/2/2012 στη γενική απεργία (Για όσους εργάζονται Σάββατο) και στη συγκέντρωση στις 11:00 στο Σύνταγμα
  • Κυριακή 12/2/2012 στο συλλαλητήριο 17:00 στο Σύνταγμα.
Όλοι στον αγώνα για να φύγει η Κυβέρνηση κα η τρόικα.

48ωρη Γενική Απεργία Α.Δ.Ε.Δ.Υ. – Γ.Σ.Ε.Ε.

Τριήμερο αγωνιστικών κινητοποιήσεων με σαρανταοκτάωρη (48ωρη) Γενική Απεργία αύριο, Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου και μεθαύριο, Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012 και Συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα το τριήμερο Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή, πραγματοποιούν οι δύο τριτοβάθμιες Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και Γ.Σ.Ε.Ε.

Τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο νέο Μνημόνιο και στα οποία συμφώνησαν οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί, με τη Συγκυβέρνηση και την Τρόικα είναι η «ταφόπλακα» της ελληνικής Κοινωνίας. Αυτή η Κυβέρνηση δεν νομιμοποιείται να πάρει τέτοια μέτρα. Απαιτούμε την ανατροπή της πολιτικής του μνημονίου τώρα και της Συγκυβέρνησης που την υπηρετεί. Είναι η ώρα να μιλήσει ο λαός.

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους ανέργους, τους νέους και όλους εκείνους που πλήττονται από την ασκούμενη μνημονιακή πολιτική να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά, αύριο Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012, το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου και την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012, στις Απεργιακές Συγκεντρώσεις/Συλλαλητήρια που θα πραγματοποιηθούν στην Περιφέρεια (από τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα και Νομαρχιακά Τμήματα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.) και στις Απεργιακές Συγκεντρώσεις/Συλλαλητήρια της Αθήνας, που θα πραγματοποιηθούν:


1. Την Παρασκευή και το Σάββατο, στο Σύνταγμα στις 11.00 το πρωί.

2. Την Κυριακή στις 5 το απόγευμα έξω από τη Βουλή.


Διευκρινίζεται ότι η δεύτερη μέρα απεργίας στο Δημόσιο αφορά τις Υπηρεσίες που λειτουργούν ημέρα Σάββατο.

Όλοι

Στις Απεργιακές Συγκεντρώσεις, Παρασκευή και Σάββατο, στις 11:00 π.μ. στο Σύνταγμα
Στο Συλλαλητήριο την Κυριακή στις 5:00 μ.μ. έξω από τη Βουλή

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

Μισθοδοσία Προσωπικού που μετατάχθηκε στους Δήμους από τις Ν.Α.


  
Σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 5 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 262/16.12.2011 τεύχος Α') «Η μισθοδοσία του μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού των Περιφερειών, καθώς επίσης και του προσωπικού που υπηρετούσε την 31η Δεκεμβρίου 2010 στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και από 1.1.2011 μετατάχθηκε σε Δήμους σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3852/2010 (Α' 87), καταβάλλονται κατά το χρονικό διάστημα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 - 2015 σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Η κάλυψη των σχετικών δαπανών του Κρατικού Προϋπολογισμού γίνεται με ισόποση μείωση των πόρων των Δήμων και των Περιφερειών που προβλέπονται στα άρθρα 259 και 260 του ν. 3852/2010.
Για την κάλυψη των δαπανών μισθοδοσίας του ανωτέρω προσωπικού κατά το οικονομικό έτος 2012, μεταφέρονται, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, από τους πόρους των άρθρων 259 και 260 του ν. 3852/2010 στους σχετικούς Κωδικούς Αριθμούς Εξόδων του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εσωτερικών τα απαραίτητα ποσά.»
Σύμφωνα με τηλεφωνική επικοινωνία μας με το Υπουργείο Εσωτερικών, έχει ήδη αποσταλεί έγγραφο προς τις Περιφέρειες, με το οποίο διασαφηνίζεται ότι αρμόδιες για την έκδοση της μισθοδοσίας του προσωπικού, που σύμφωνα με τα ανωτέρω, μετατάχθηκε στους Δήμους, είναι οι υπηρεσίες των Περιφερειών (από τις οποίες μετατάχθηκε το προσωπικό) και όχι οι Δήμοι. (τηλ. Υπουργείου Εσωτερικών: 2131364832 και 2131364839).
Πηγή:dimosnet.gr

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. ΕΥΒΟΙΑΣ


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ)
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΥΒΟΙΑΣ 




Το Διοικητικό Συμβούλιο του Νομαρχιακού Τμήματος Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε. Ευβοίας (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ) καλεί τα μέλη του σε Γενική Συνέλευση και κοπή της Βασιλόπιτας την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012 στις 19:00 στο ξενοδοχείο Παλίρροια  Χαλκίδα

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012


Απομάκρυνση δημοσίων υπαλλήλων με εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ

Παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι δεν θα γίνουν απολύσεις άφησε ανοιχτό το «παράθυρο» να απομακρυνθούν δημόσιοι υπάλληλοι μετά από αξιολόγηση.
Συνέντευξη μέσω ΑΣΕΠ για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων είναι ένα ενδεχόμενο το οποίο άφησε ανοιχτό ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δ. Ρέππας, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση.
Αναφερόμενος στη διαδικασία της συνέντευξης μέσω ΑΣΕΠ που θα ακολουθήσουν όσοι υπάλληλοι κριθούν για θέσεις ευθύνης, σημείωσε ότι «αυτό πρέπει να γίνει, όχι μόνο για κάποιους οι οποίοι διεκδικούν μία θέση ευθύνης, αλλά για κάθε έναν ο οποίος υπηρετεί στο Δημόσιο».
Παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι δεν θα γίνουν απολύσεις ή επιπρόσθετες μειώσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, άφησε ανοιχτό το «παράθυρο» να απομακρυνθούν δημόσιοι υπάλληλοι μετά από αξιολόγηση σε αριθμό αντίστοιχο των καταργούμενων οργανικών θέσεων που θα προκύψουν.
«Μπορεί κάποιος να πει ότι, όταν καταργείται η θέση, τότε μπορεί ίσος αριθμός υπαλλήλων να απομακρυνθεί από το Δημόσιο. Ναι, βεβαίως», επεσήμανε ο κ. Ρέππας, «αλλά όχι αυτός που κατέχει τη συγκεκριμένη στιγμή τη θέση. Θα πρέπει να υπάρχει μια διαδικασία αξιολόγησης, ώστε να επιλέξεις αυτούς οι οποίοι κατ' ίσον αριθμό μπορεί να απομακρυνθούν».
Ο κ. Ρέππας προανήγγειλε επίσης σαρωτικές μετακινήσεις δημοσίων υπαλλήλων στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των οργανισμών.
Υπογράμμισε επίσης ότι ο κύκλος της εφεδρείας έχει «κλείσει» και ανακοίνωσε ότι μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου αποχώρησαν από το σύνολο των υπηρεσιών του Δημοσίου περίπου 15.000 υπάλληλοι. Σημείωσε, τέλος, ότι το 2011 αποχώρησαν περίπου 40.000 υπάλληλοι, εξέλιξη η οποία συμβάλλει στη μείωση του προσωπικού στο Δημόσιο κατά 150.000 εργαζομένους μέχρι το 2015, μέσω των συνταξιοδοτήσεων και του περιορισμού των προσλήψεων, οι οποίες θα πραγματοποιούνται με την αναλογία «1 προς 5».

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν σήμερα 8.108 υπάλληλοι του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ και 932 υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού μαζί με τα σωματεία τους και ζητάνε να ακυρωθεί το ενιαίο μισθολόγιο που καθιερώθηκε με το Ν. 4024/2011.
Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ (ΠΟΣΕ ΙΚΑ - ΕΤΑΜ) και 8.108 υπάλληλοι του ΙΚΑ κατέθεσαν στο ΣτΕ προσφυγή 1.040 σελίδων, όπως επίσης ανάλογη προσφυγή 179 σελίδων κατέθεσε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργατοτεχνιτών του Υπουργείου Πολιτισμού και 932 εργαζόμενοι στο επίμαχο υπουργείο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Όλοι στρέφονται κατά του Ν. 4024/2011 που αφορά το νέο μισθολόγιο - βαθμολόγιο και της υπ' αριθμ. 2/78400/0022/14.11.2011 απόφασης του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη, με την οποία παρέχονται οδηγίες για την αναδιάρθρωση της δομής του μισθολογίου των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ).
Οι εργαζόμενοι μαζί με το νόμο και την υπουργική απόφαση προσβάλλουν και τα ατομικά τους φύλλα μισθοδοσίας των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2012.
Στις προσφυγές τους υποστηρίζουν ότι το ενιαίο μισθολόγιο προσκρούει σε μία πλειάδα συνταγματικών διατάξεων, όπως είναι τα άρθρα 2, 4, 5, 17, 20, 22, 23, 47 και 80.
Παράλληλα, προσκρούει στις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του Πολίτη προς το κράτος, της αξιοκρατίας, της αμεροληψίας και της διαφάνειας.
Η αρχή της προστασίας της εμπιστοσύνης του πολίτη προς την Πολιτεία και η θεμελιώδης αρχή του κράτους δικαίου -σημειώνουν οι εργαζόμενοι στις προσφυγές τους- υποχρεώνει το νομοθέτη να τηρεί τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει και να μην επιτρέπει αιφνιδιαστικά να τροποποιεί το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά τα μισθολογικά των εργαζομένων, ανατρέποντας έτσι με τον τρόπο αυτό την οικογενειακή και προσωπική ζωή τους, δημιουργώντας παράλληλα αξεπέραστα οικονομικοκοινωνικά προβλήματα στους απασχολούμενους στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ.
Όμως, το νέο μισθολόγιο είναι αντίθετο και στο άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), η οποία προστατεύει την περιουσία στην έννοια της οποίας υπάγεται και ο μισθός, όπως αντίθετο είναι και στο άρθρο 8 του Συμφώνου για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα.
Συγχρόνως παραβιάζει τις διεθνείς συμβάσεις εργασίας 87, 98 και 150 που προστατεύουν την εργασία και τα δικαιώματα (αποδοχές, επιδόματα κ.λπ.) των εργαζομένων, ενώ την ίδια στιγμή παραβιάζει και τους κοινοτικούς νομοθετικούς κανόνες, όπως είναι η ευρωπαϊκή οδηγία 2002/14/ΕΚ.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι με το Ν. 4024/2011 αφαιρείται το κατοχυρωμένο από το παρελθόν δικαίωμα των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Ακόμη, επισημαίνουν ότι «οι αποδοχές τους περικόπτονται αιφνιδίως μετά από πολλαπλές παρεμβάσεις που ήδη έχουν οδηγήσει στη μείωσή τους από το Μάρτιο του 2010 (Ν. 3833/2010) και εφεξής, με αποτέλεσμα να ανατρέπεται πλέον με τον πιο βίαιο τρόπο κάθε οικογενειακός και προσωπικός προγραμματισμός, ενώ δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να καλύψουν τις δαπάνες τους».
Μάλιστα, τονίζουν ότι πολλοί εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν πάρει δάνεια για αγορά κατοικίας και στους οποίους για το λόγο αυτό γίνονται κρατήσεις από τη μισθοδοσία τους, φτάνουν στο σημείο να λαμβάνουν μηδενικές ή αρνητικές μισθοδοσίες (αποδοχές).
Τέλος, ζητούν οι προσφυγές τους να συζητηθούν στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, καθώς το ενιαίο μισθολόγιο είναι ζήτημα γενικότερου ενδιαφέροντος.



Πηγή: ΑΠΕ

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Δεν παραδίνομαι, ρε!!




Αγόρασα σπίτι. Και μεγάλο αυτοκίνητο.
Πήγα διακοπές στη Χαλκιδική. Στη Σάμο. Και στην Κέρκυρα.
Εκδρομές στο Πήλιο. Στα Ζαγόρια. Και στο Καρπενήσι.
Πήγα σε ταβέρνες. Και στα μπουζούκια.
Εστειλα τα παιδιά μου φροντιστήριο. Και στα αγγλικά.
Τάδινα χαρτιλίκι. Τάκανα δώρα Χριστούγεννα. Στα γενέθλια.
Ξόδεψα...το παραδέχομαι...
Αγόρασα εγγλέζικη καπαρντίνα. Ιταλικό παπούτσι.
Εβραϊκά λεμόνια. Πατάτες απ'την Τουρκία. Ψάρι Νορβηγίας.
After save. Κολώνιες. Σαμπουάν. Αρωματικό σαπούνι.
Ξόδεψα...το παραδέχομαι...
Κέρασα αγιορείτικο κρασί στην Ειρήνη. Κοιμήθηκα μαζί της
σε ακριβό ξενοδοχείο. 
Κάλεσα στο σπίτι μου τους φίλους μου. Να φάμε και να πιούμε.
Να γλεντήσουμε. Να αγαπηθούμε.
Ξόδεψα...το παραδέχομαι...
Δεν έκλεψα. Δεν άρπαξα. Δεν εξαπάτησα.
ΕΣΕΝΑ, ρε ..........., τι σε νοιάζει ;;!!
Γιατί μού λες πως έζησα πάνω από τις δυνάμεις μου;;
Γιατί με θεωρείς καταστροφέα της Χώρας;;
ΞΕΡΩ, γιατί...
Με θέλεις φτωχό και φτηνό.
Να δουλεύω για πέντε ευρώ. Να ψωμολυσώ.
Νάμαι δούλος σου. Σκυλί σου.
Νάμαι ένα τίποτα. 
Χωρίς αξιοπρέπεια. Χωρίς φωνή. Χωρίς δικαιώματα.
Να γυρίσω στις γκαζόλαμπες. Στις ξυλόσομπες. Στις στάχτες.
Θέλεις το παιδί μου σκλάβο νέας γενιάς.
Αμόρφωτο. Χωρίς Ελπίδα. Χωρίς Μέλλον.
Με θέλεις στο σκοτάδι και στην πείνα.
Στο κλιν και στο πράσινο σαπούνι.
Να κόβω βεντούζες, αντί νάχω γιατρό.
Νάμαι στον ποδαρόδρομο, αντί νάχω συγκοινωνίες.
Να τρώω ρεβύθια και ρέγγα.
Με θέλεις ζωντανό-νεκρό.
Να δουλεύω για σένα. Τα κέρδη σου. Τις Ελβετίες σου.
Με θέλεις στο συσσίτιο. 
Να χορταίνω με δυστυχίες.
Τις δικές μου και των άλλων.
ΟΧΙ καθάρματα.  ΟΧΙ κλεφταράδες.  ΟΧΙ πουλημένοι.
ΟΧΙ...κυβερνητικοί.  Πράσινοι, γαλάζιοι και μαύροι.
ΟΧΙ και πάλι ΟΧΙ.
Μπορεί να με ξεπαστρέψετε...
Την Πατρίδα μου να καταστρέψετε...
Θάμαι παντού. Συνεχώς μπροστά σας.
Μόνος και με Αλλους.
Και Νεκρός θάμαι Εχθρός σας...

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

ΣΤΟ ΣΤΕ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ


Το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κρίνει τη νομιμότητα της εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου για τους υπαλλήλους του Δημοσίου, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Οι πρώτες προσφυγές κατατέθηκαν ήδη στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο από 8.108 υπαλλήλους του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και 932 υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού μαζί με τα σωματεία τους που αμφισβητούν τη συνταγματικότητα του ενιαίου μισθολογίου-βαθμολογίου που καθιερώθηκε με το Ν.4024/2011.

Υποστηρίζουν ότι αντίκειται σε σειρά διατάξεων του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ευρωπαϊκές οδηγίες αλλά και διεθνείς συμβάσεις εργασίας που προστατεύουν την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι μετά τις συνεχείς περικοπές των αποδοχών τους από το Μάρτιο του 2010 έφτασαν πλέον να λαμβάνουν ακόμη και μηδενικά ή αρνητικά εκκαθαριστικά μισθοδοσίας, αδυνατώντας να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους. Όπως υπογραμμίζουν στις προσφυγές τους, ο οικογενειακός και προσωπικός προγραμματισμός τους έχει ανατραπεί και με δεδομένο ότι οι περισσότεροι είναι αναγκασμένοι να εξοφλούν και δάνεια που είχαν πάρει στο παρελθόν, είναι αδύνατο να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Με τις προσφυγές στρέφονται κατά του Ν. 4024/2011 και της σχετικής απόφασης του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Φιλ. Σαχινίδη και ζητούν να συζητηθεί η υπόθεση στην Ολομέλεια του ΣτΕ λόγω γενικότερου ενδιαφέροντος.

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΑΔΕΔΥ ΣΤΟ ΣΤΕ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ


Πλειάδα συνταγματικών διατάξεων, διεθνών αλλά και ευρωπαϊκών κανόνων, παραβιάζει η εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας στο Δημόσιο τομέα, επισημαίνουν η ΑΔΕΔΥ και η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στις προσφυγές τους που κατέθεσαν σήμερα στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

 Ειδικότερα, ζητούν να ....
ακυρωθεί η υπ' αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/756/ΟΙΚ.21872/8.11.2011 υπουργική απόφαση, η οποία εκδόθηκε κατ' επιταγήν του Ν. 4024/2011 (ενιαίο μισθολόγιο, εργασιακή εφεδρεία κ.λπ.), καθώς είναι αντίθετη σε ένα πλέγμα διατάξεων του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ευρωπαϊκών οδηγιών.

 Επίσης, ζητούν οι προσφυγές να εισαχθούν προς συζήτηση στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.


Οι δημόσιοι υπάλληλοι υπογραμμίζουν ότι η προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα (εφεδρεία) ουσιαστικά συνιστά παύση από τα καθήκοντά τους. Αυτό, όμως, παραβιάζει το άρθρο 103 του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν μπορούν να παυθούν, χωρίς προηγούμενη απόφαση του υπηρεσιακού τους συμβουλίου.

 

Η εφεδρεία παραβιάζει και τα άρθρα 80, 73 και 74 του Συντάγματος, καθώς οι νόμοι που προβλέπουν και χορηγούν συντάξεις ή αμοιβές «πρέπει επί ποινή ακυρότητας να είναι ειδικοί». δηλαδή «να εντάσσονται νομοτεχνικά εντός ενός πλαισίου που αποτελείται από συνταξιοδοτικές και μισθολογικές ρυθμίσεις». Κάτι τέτοιο, όμως, δεν συμβαίνει στο Ν. 4024/2011 ο οποίος πλέον των μισθολογικών και συνταξιοδοτικών θεμάτων ρυθμίζει και άλλα ζητήματα. Και το άρθρο 103 του Συντάγματος, που προβλέπει τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, παραβιάζει η εφεδρεία, αλλά παραβιάζει παράλληλα και τη συνταγματικά κατοχυρωμένη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη του πολίτη προς τη διοίκηση (κράτος) και την αρχή της προστασίας του πολίτη.

 Μάλιστα, στο σημείο αυτό η ΑΔΕΔΥ υπογραμμίζει ότι όσοι βγήκαν ή θα βγουν στην εφεδρεία πριν ένα έτος είχαν υποβάλλει, σύμφωνα με το Ν. 3863/2010, αίτηση για παράταση της παραμονής τους στην υπηρεσία, έχοντας έτσι την προσδοκία ότι θα παραμείνουν στην εργασία τους μέχρι τη συμπλήρωση του 60ου έτους της ηλικίας τους, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε ο Ν. 4024/2011 που τους θέτει σε εφεδρεία.Έτσι, όμως, πλέον των άλλων, αναφέρουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, ανατρέπεται βίαια και αιφνιδιαστικά κάθε οικογενειακός και υπηρεσιακός σχεδιασμός τους. Παράλληλα, η εφεδρεία έρχεται σε σύγκρουση με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας των πολιτών (άρθρο 4), της προστασίας της αξίας του ανθρώπου (άρθρο 2) και του δικαιώματος ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας (άρθρο 5).

 Δεν παραλείπει να αναφέρει ακόμη η ΑΔΕΔΥ, ότι το κριτήριο που εισάγεται για την εφεδρεία, δηλαδή αυτό της πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας είναι παντελώς αυθαίρετο και τυχαίο και οδηγεί σε διαφορετική αντιμετώπιση υπαλλήλων που έχουν τα ίδια ή παρόμοια συνταξιοδοτικά δεδομένα. Ούτε, όμως, οι επιλογές για την «έξοδο"γίνονται με βάση την προσωπική αξία και τις υπηρεσιακές δυνατότητες κάθε υπαλλήλου, αλλά βάση τυχαίων και άσχετων, με την υπηρεσιακή τους διαδρομή, κριτηρίων.

 Πολλές διατάξεις του χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραβιάζει ο θεσμός της εφεδρείας, τονίζει η ΑΔΕΔΥ και αυτό γιατί εισάγει δυσμενείς διακρίσεις σε βάρος των δημοσίων υπαλλήλων, με βάση μόνο κριτήρια ηλικιακά, εισάγοντας έτσι δυσμενή διάκριση λόγω ηλικίας, ενώ από την άλλη πλευρά παραβιάζεται το άρθρο 15 του Χάρτη που προστατεύει το δικαίωμα στην εργασία.

 Σε άλλο σημείο των προσφυγών υπογραμμίζεται ότι παραβιάζεται και η ΕΣΔΑ που προστατεύει το δικαίωμα της περιουσίας στην έννοια της οποίας περιλαμβάνεται και ο μισθός, όπως παραβιάζεται και η Οδηγία 2002/14/ΕΚ που καθιερώνει τις διαβουλεύσεις στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα.

 Τέλος, η ΑΔΕΔΥ αναφέρει ότι το μέτρο της εφεδρείας που θα οδηγήσει εκτός υπηρεσίας 4.929 υπαλλήλους, δεν είναι πρόσφορο για την περιστολή των δημοσιονομικών δαπανών, καθώς οι υπάλληλοι αυτοί θα συνεχίσουν να λαμβάνουν αποδοχές μειωμένες κατά 40%. Έτσι, όμως, θα υπάρξει μικρό δημοσιονομικό όφελος που καθιστά το μέτρο της εφεδρείας μη επιβεβλημένο και προφανώς μη αναγκαίο.

ΠΗΓΗ:http://voria.gr


Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Υπολογισμός Μισθοδοσίας Δημοσίων Υπαλλήλων 2012

Σ’ αυτή τη σελίδα μπορείτε να υπολογίσετε τη νέα κατάταξη στο νέο μισθολόγιο υπηρετούντων δημοσίων υπαλλήλων (μεταξύ αυτών δασκάλων-καθηγητών-εκπαιδευτικών) και να υπολογίσετε τις αποδοχές σας (μισθό, επιδόματα, κρατήσεις ταμείων, φόρου, έκτακτης εισφοράς και τελικό πληρωτέο ποσό). Συμπεριλαμβάνεται και ο κλάδος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Κάντε κλικ εδώ, για να επισκεφθείτε τη σελίδα

.

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

Ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους από το Ταμείο Παρακαταθηκών


Σε ρυθμίσεις- ανάσα για χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους προχωρά το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.   

Μεταξύ άλλων προβλέπει επιμήκυνση των στεγαστικών δανείων με το ιδιο επιτόκιο και αρχικά θα αφορά τα δάνεια που δόθηκαν μετά το 2005.   
Ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους από το Ταμείο ΠαρακαταθηκώνΣτόχος να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις από τις μισθολογικές περικοπές που έχουν ήδη γίνει, αλλά και από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, που επιφέρει μειώσεις αποδοχών έως και 50%,
Όπως δήλωσε  ο πρόεδρος του Ταμείου Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, ήδη έχουν γίνει 10.000 αιτήσεις για ρυθμίσεις δανείων από δημοσίους υπαλλήλους και έχουν ελεγχθεί 7.000 περιπτώσεις 
Ανέφερε ότι συνολικά οι δανειολήπτες ανέρχονται σε 180.000.